Praktisch
Intakegesprek en vervolg
In een intakegesprek onderzoeken, verhelderen we je vraag en wordt de afweging gemaakt of haptotherapie passend c.q. ondersteunend is. Een verwijzing van een huisarts of specialist is overigens niet noodzakelijk. Na het intakegesprek volgen in principe drie sessies, waarin we met je vraag aan de slag gaan. Aan de hand van deze drie sessies evalueren we of we de behandeling vervolgen.
Duur sessie en kosten
De kosten van een intake/sessie bedragen vanaf 01-10-2024: € 103,- (tarief voor particulieren). Deze graag na afloop van de intake/sessie per pinbetaling te voldoen. De factuur volgt per mail, welke je eventueel kunt indienen bij je zorgverzekeraar.
Een afspraak afzeggen
Een afspraak dient eventueel minimaal 48 uur van te voren telefonisch te worden afgezegd. Bij geen of een te late afzegging wordt de gereserveerde tijd in rekening gebracht.
Vergoedingen
Veel zorgverzekeraars vergoeden (gedeeltelijk) de kosten. Raadpleeg hiervoor je zorgverzekeraar en/of polisvoorwaarden (haptotherapie wordt in het algemeen vergoed onder de noemer complementaire zorg, alternatieve behandelwijzen, psychosociale zorg of alternatieve beweegzorg). Zie ook het overzicht van ‘vergoeding haptotherapie’ van de Vereniging van Haptotherapeuten.
Beroepscode
Als GZ Haptotherapeut dien ik mij te houden aan de beroepscode GZ Haptotherapeut.
Klachten
Mocht je onverhoopt een klacht hebben over de behandeling, dan nodig ik je uit deze met mij te bespreken zodat we tot een oplossing kunnen komen. Mocht dit onverhoopt niet lukken, verwijs ik je naar de klachtenprocedure van de Vereniging van Haptotherapeuten.